Laat je als retailer inspireren
Ben jij die creatieve retailer?
Met een goed idee over hoe retailers kunnen bijdragen aan een circulaire textielketen?
Als (kringloop)winkel ben je de aanbieder van de consument en daarmee bepaal je mede welke duurzame keuzes die consument heeft.
“Het gaat goed met de kringloopwinkels”
Lees het interview met Tanja Meeuwsen van Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland
80% van de milieu-impact van een product wordt bepaald in de ontwerpfase. Daarom is het belangrijk om textielproducten vanaf het begin circulair te ontwerpen zodat een kledingstuk zo lang mogelijk meegaat. Lees hoe dat werkt.
In de economie van de toekomst wordt textiel nooit afval. Dat vraagt om circulaire businessmodellen. Wacht niet maar start en experimenteer.
In de economie van de toekomst wordt textiel nooit afval. Hier draait het om het waardebehoud van een product zodat we dat product langer kunnen gebruiken. Dat vraagt om circulaire businessmodellen.
Met steun van het ministerie IenW werkt een diverse groep van stakeholders aan het verminderen van de emissie van microplasticvezels uit kleding.
Om de circulaire beleidsdoelen te realiseren moeten alle stakeholders in actie komen. In 2017 is de Roadmap 'Op weg naar circulair textiel – Nederland koploper' gemaakt om de acties gezamenlijk te benoemen.
In het Sectorplan kleding en textiel stellen brancheorganisaties Modint en INretail dat we enkel sámen de circulaire beleidsdoelen voor 2050 kunnen realiseren. Hoe kunnen we dat volgens hen samen doen?
Spijkerbroeken van gerecyclede katoenvezels: een belangrijke stap richting de duurzame denimketen. Maar ook een ambitieus plan dat vraagt om internationale samenwerking.
UPV betekent dat ik als producent van kleding verantwoordelijk ben voor de complete levenscyclus van mijn producten. Lees hier wat dit voor jou betekent.
Met een goed idee over hoe retailers kunnen bijdragen aan een circulaire textielketen?