Helpdesk Afvalbeheer
De Helpdesk Afvalbeheer beantwoordt vragen van overheden en bedrijven over uiteenlopende thema’s, zoals:
- afvalwet- en regelgeving
- landelijk beleid, LAP3
- monitoring op het gebied van afval
- grensoverschrijdend transport van afval, EVOA
- binnenlands transport van afval, LMA
- zwerfafval
- producentenverantwoordelijkheid
- ecodesign
Bereikbaarheid
De Helpdesk Afvalbeheer is elke werkdag beschikbaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via:
- T 088 7977102 (Informatiepunt WVL) op werkdagen tussen 9:00 - 12:00 en 13.00 en 16.30 uur. De Helpdesk Afvalbeheer is telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 12:00. Tussen 13:00 en 16:30 kunt u wel uw vraag laten noteren, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
- het contactformulier
Beantwoordingstermijn
Wij beantwoorden uw vragen zoveel mogelijk binnen twee dagen. Als dit toch niet lukt, hoort u wanneer u wel antwoord kan verwachten.
Welke vragen beantwoorden wij?
Onze kennis is breed, maar we kunnen niet alle vragen beantwoorden:
- De helpdesk beperkt zich tot vragen die direct voortkomen uit de taken van de afdeling Afval Circulair van Rijkswaterstaat (zie de thema's hierboven).
- We informeren niet over beleid en regelgeving van andere landen.
- En verder valt buiten het bereik van de helpdesk de vragen waarvan het beantwoorden onevenredig veel tijd of onderzoek vraagt. Als het mogelijk is verwijzen wij u dan door naar instanties die u verder kunnen helpen.
Via het linkportaal kunt u zelf zoeken naar andere instanties op het gebied van afval en circulaire economie.
Volg ons ook op Twitter.