Helpdesk Afvalbeheer
De Helpdesk Afvalbeheer beantwoordt vragen van overheden en bedrijven over uiteenlopende thema’s, zoals:
- afvalwet- en regelgeving
- landelijk beleid, LAP3
- monitoring op het gebied van afval
- grensoverschrijdend transport van afval, EVOA
- binnenlands transport van afval, LMA
- zwerfafval
- producentenverantwoordelijkheid
- ecodesign
Bereikbaarheid
De Helpdesk Afvalbeheer is elke werkdag beschikbaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via:
- T 088 7977102 (Informatiepunt WVL) op werkdagen tussen 9:00 - 12:00 en 13.00 en 16.30 uur. De Helpdesk Afvalbeheer is telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 12:00. Tussen 13:00 en 16:30 kunt u wel uw vraag laten noteren, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
- het contactformulier
Beantwoordingstermijn
Wij beantwoorden uw vragen zoveel mogelijk binnen twee dagen. Als dit toch niet lukt, hoort u wanneer u wel antwoord kan verwachten.
Wegens onderbezetting kan het in de zomerperiode voorkomen dat het wat langer dan gebruikelijk duurt voor uw antwoord krijgt. Onze excuses hiervoor.
Welke vragen beantwoorden wij?
Onze kennis is breed, maar we kunnen niet alle vragen beantwoorden:
- De helpdesk beperkt zich tot vragen die direct voortkomen uit de taken van de afdeling Circulaire Economie & Afval van Rijkswaterstaat (zie de thema's hierboven).
- We informeren niet over beleid en regelgeving van andere landen.
- En verder valt buiten het bereik van de helpdesk de vragen waarvan het beantwoorden onevenredig veel tijd of onderzoek vraagt. Als het mogelijk is verwijzen wij u dan door naar instanties die u verder kunnen helpen.
Via het linkportaal kunt u zelf zoeken naar andere instanties op het gebied van afval en circulaire economie.
Volg ons ook op Twitter.